Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 5 april 2016

SVAR PÅ ERA FRÅGOR ♡

Av Nicole Svensson - 5 april 2016 21:15

Kära vänner,

Tack för alla frågor! Superkul att få besvara dem! Var beredda på en massa rolig information som jag ska bomba på er. Hoppas ni känner er nöjda med de svar som ni får. Har ni fler frågor? Ställ dem i sådana fall i kommentarsfältet så svarar jag där, på direkten! Ha det gött. 


Julia frågar: Vad är det absolut bästa med att blogga?

All motivation, glädje och pepp som jag får när jag skriver samt när andra skriver till mig. Det är ni kära läsare som gör bloggandet roligast!


Gurkmajonäs frågar: Coolt att din muspekare är som ett hjärta, hur gjorde du det? 

Tack så mycket, jag är själv ganska nöjd med min kära lilla muspekare! Klicka på följande länk så kommer du till hemsidan som hjälper dig välja mus till din blogg: LÄNK till muspekare. Sedan kopierar du HTML-koden och klistrar in den på din blogg! Älskar ditt bloggnamn btw. 


Tuva frågar: Hur länge har du bloggat och varför började du blogga? 

Jag har bloggat sedan den 6 januari 2016, alltså ungefär tre månader, och jag började blogga eftersom jag ville inspirera människor och sprida optimism i landet. Folk är så negativa nu för tiden. Jag startade även bloggen för att jag älskar att fotografera och skriva!


Emilia frågar: Vilket är ditt favoritklädmärke? 

Odd Molly alla dagar. Märket är tidlöst och stilrent. Älskar det. 


Lucy frågar: Ditt favoritplagg?

En riktigt svår fråga, men om jag måste välja ett plagg så väljer jag min ljusrosa Odd Molly-blus. Jag har använt den tusentals gånger och den ser lika ny ut idag som den gjorde när jag köpte den!


Johanna frågar: Drömresemål?

AUSTRALIEN. Förstår du hur länge jag har velat resa till Australien? Längtar efter att få se stränderna, koalorna, vombaterna, maten, vattnet, kulturen och musiken. Allt lockar mig. Australien står definitivt på min bucket list. 


Skotetmotlivet frågar: Har du något tips för att komma över redovisningsskräck? Pluggtips?

Mitt bästa tips för att komma över redovisningsskräck är att vara väldigt förberedd. Öva in din redovisning så att du kan den som ett rinnande vatten. På det sättet blir du mer självsäker när du presenterar. Tänk positivt och tro på dig själv. Tänk på att alla som du redovisar för också måste redovisa någon gång i livet. Du är inte ensam utan ni gör det tillsammans, allihop! Läs följande inlägg för att få en väldigt massa bra pluggtips & tips för självförtroende: LÄNK till life hacksLÄNK till pluggtipsLÄNK till självförtroende & självkänsla. Läs alla länkar & du kommer äga ut den där redovisningen. Kör hårt!


Unia frågar: Vad tycker du mest om med dig själv?

Att jag är en hjälpsam person och tänker på andra väldigt mycket. Jag har alltid försökt få andra att må bra och gör inget för att vara självisk. 

 

Unia frågar: Om du fick veta att du kommer dö om tio dagar, vad skulle du göra?

Släppa alla krav och bara umgås med min familj och mina vänner, de jag verkligen älskar. Jag skulle även dansa mycket, lyssna på musik och äta allt som jag gillar. 


Unia frågar: Vad skulle du göra om du vann 100 miljoner kronor?

Först skulle jag bli galet chockad. Sedan skulle jag ge en stor massa pengar till mina föräldrar, för vad ska jag göra med alla pengar egentligen? Sedan skulle jag skicka pengar till välgörenhet, köpa en bil, ett hus och kanske flytta utomlands. Antagligen till Manhattan. 


Unia frågar: Hur ser ditt liv ut om 10 år - om du får bestämma?

Jag är lyckligt kär och bor ihop med någon jag älskar. Min karriär går finfint upp, jag är frisk, har ett fint boende och har drömjobbet. 


Unia frågar: I vilket land skulle du helst bo?

En otroligt svår fråga, men jag skulle älska att bo i USA, i New York, i Manhattans vackraste och mest exklusiva del. Det verkar så otroligt vackert där, när jag har tittat på bilder på internet. Att bo i Paris hade inte heller varit helt fel, eller att bo i något varmt land där man slipper frysa och klä på sig eskimo-kläder. 


Unia frågar: Vilken är din favoritårstid?

Sommar om det är fint väder och varmt. Vinter om det snöar. 


Unia frågar: Vilken är din favoritblogg?

Denna frågan går ju knappt att besvara med tanke på hur många bra bloggar som jag läser. Om jag måste välja en så väljer jag andreahedenstedt.se eftersom den har lite allt möjligt som jag gillar.  


Unia frågar: Vad är det bästa som hänt dig?

Måste välja några saker som jag är jätteglad över: att jag träffat några helt fantastiska människor som alltid finns vid min sida, att jag kom med i ett sälj-team och lärt mig prestera jättemycket i sälj-branschen trots att jag bara går i ettan och att jag kom in på ProCivitas och läser ekonomilinjen som jag älskar. 


Unia frågar: Vad är din största rädsla
?

Att allt i mitt liv plötsligt ska gå dåligt eller att jag blir sjuk.  

 

Unia frågar: Vad är din högsta dröm?

Att bli en framgångsrik entreprenör och vd för ett företag!


Unia frågar: Vilken är din favoritfärg?

Rosa. Det har alltid varit min favoritfärg och oavsett vad alla säger så kommer den alltid att vara det. 


Unia frågar: Om du skulle få en superkraft, vilken skulle du välja?

Att kunna teleportera mig till ställen eller bara kunna springa dit på superkort tid. Jag hatar långa färdsträckor och är less på att vänta på bussar som är försenade!


Kramar från Nicole ♡    


  

Follow

 
 
Unia

Unia

5 april 2016 22:17

Kul att läsa dina svar, jag sitter här och ler! :)

http://unias.bloggplatsen.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

5 april 2016 22:56

Hihi så glad jag blir Unia! 👑

http://shine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gurkmajonas

6 april 2016 21:54

Hej!
Tack för att du svarade, men dum som jag är så vet jag inte vart varken HTML är förnåt, vart man ska kopiera eller vart man klistrar in den... l:
Men tack för svaret!

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

6 april 2016 22:13

Luuugnt, det är ju lite komplicerat det där! Du skapar en ny menyavdelning och väljer kategorin "HTML-kod". När du skapat din muspekare får du en kod bestående av siffror/bokstäver som du sedan kopierar och klistrar in i menyavdelningen. Hör av dig vid fler frågor! :)

http://shine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gurkmajonas

6 april 2016 22:18

Tack, ska tacka dig i ett inlägg senare!

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

7 april 2016 08:51

Kul att få läsa! :)

http://spontan.blogg.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

9 april 2016 14:55

Åh, så glad jag bli! :)

http://shine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards