Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

MINA 8 BÄSTA PLUGGTIPS ♡

Av Nicole Svensson - 20 januari 2016 20:00

Kära läsare,

Hur är det med er? Hur är livet? Hos mig är det ganska bra (tackar som frågar), vi har dock (som vanligt) mycket plugg. Ibland har vi såklart mindre men vi har några riktigt stora uppsatser på gång nu. Som ni redan insett genom att läsa rubriken för inlägget så ska jag dela med mig av mina 8 bästa pluggtips för att din skoltid ska bli så framgångsrik och nice som möjligt. Glöm inte prova snacka på raw bites och dricka Loka Crush när ni pluggar, det ger er värsta energikicken! Köp dem på Coop :)


"Whenever you feel sad, just remember that you have billions of cells in your body and all they care about is you" (eller så kan du bara umgås med dina vänner och strunta i dina celler)


1. Skriv alltid en planering som du följer varje dag. Detta kommer leda till att du inte får panik om du börjar plugga för sent. Dessutom får du en en underbar känsla när du får bocka av punkter som du är klar med. 


2. Använd dig av flash cards för att till exempel lära dig nya glosor och begrepp. 


3. Om du har ont i huvudet eller inte får någonting gjort alls ska du ta en promenad i den friska luften så att du får bra med syre till hjärnan och kan prestera bättre sedan. 

 

4. Repetera det du har lärt dig flera gånger, lura inte dig sjäv genom att tro att du kommer komma ihåg allt genom att läsa igenom det en enda gång, för så länge du inte har fotografiskt minne så fungerar inte den metoden, lille vän :)


5. Var positiv oavsett vad, du måste vilja lära dig och det ska du göra med ett leende. Skoltiden är viktig för din framtid så lova mig att du tar den seriöst. 


6. Välj rätt pluggplatser och variera gärna. Jag har märkt att när jag under olika dagar pluggar på skolan, i köket, på något fik, på biblioteket eller i mitt eget rum, så blir jag mycket mer engagerad i plugget. Det beror nog på att det är bra att byta miljö då och då för att inte bli uttråkad.


7. Hörlurar och musik är inte mitt allra bästa pluggtips eftersom enligt vetenskapliga undersökningar så kan du få det svårare att komma ihåg saker och ting när du samtidigt lyssnar på musik, eftersom hjärnan har mer att ta in och bearbeta. Dock är musik det bästa du kan använda dig av när du till exempel är omotiverad till att arbeta eller när det är jättemycket prat som distraherar dig i din omgivning!


8. Plugga tillsammans med en vän, förhör varandra och diskutera. Detta är smart eftersom både den som förhör och den som blir förhörd tränar på till exempel glosor samtidigt. Om den ena har missat något kan den andra hjälpa till med det och tvärtom!


Kramar från Nicole 



Follow

 
 
Olivia

Olivia

23 januari 2016 19:39

Dina tips är alltid så bra, oavsett vad det gäller :)) Ååh måste verkligen testa raw bites! smakar dom något speciellt?

http://www.disneyinfo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards